BV motorvonat mûszaki adatai A vonat konstrukciós kialakítása
biztosítja:
- a magas színvonalú utaskényelmet (valamennyi kocsi teljes klimatizálásával) - a 160km/h legnagyobb üzemi sebességet - az egyszerű kezelhetőséget - a kis karbantartási igényt. A villamos motorvonat alapkivitele motorkocsiból, egy-egy közbenső 1., ill 2. o. mellékkocsiból és vezetőállásos pótkocsiból áll (M+P1+P2+VP), egy motorvonat alapegység még további 2 db közbenső mellékkocsival bővíthető. A közbenső kocsik a forgalmi igénynek megfelelően a vonatból kisorolhatók, forgathatók, önálló üzemre, mozdonyvontatású vonatba sorolásra is alkalmasak Z2 típusú kocsiként. Három motorvonat egység tetszőlegesen összekapcsolható és a vonatvégi vezetőállásbél egy egységként távvezérléssel vezethető. A jármű aszinkron hajtásrendszerét az ABB és a Ganz Ansaldo közösen készíti. A forgóvázak GH 250 típusúak, amelyek 250 km/h sebességre hitelesítettek. A teljesen klimatizált utastér belső burkolata modul rendszerűen, üvegszál erősítésű műanyagból készül. A kocsivégi, illetve a termes és fülkés térrészeket elválasztó válaszfalak tűzzáró réteggel és kemény műanyag lemezzel borítottak, színük a környezettel harmonizál. Az ülések egyedi ülőlap és háttámpárnázat kárpitozása habanyaggal, bevonatuk nehezen éghető erős bútorszövettel készül. Az 1. osztályon a növelt hosszirányú méretek, a szőnyeg, az állítható kényelmesebb ülések, az egyedi olvasólámpák biztosítják a magasabb szintű komfortot. Az alsó lépcsőfokokkal elmozduló 850 mm-es szabadnyMású, elektropneumatikus működtetésű ajtók a korszerű igényeknek megfelelőek. A motorkocsi zárt rendszerű vákum WC-vel felszerelt. A szerelvényen gördülő büfészolgálat és rádiótelefon berendezés üzemel. Nyomtáv 1435 mm |