BV motorvonat mûszaki adatai
A GANZ-HUNSLET InterCity villamos motorvonata

A "MÁV 2000" fejlesztési programban megfogalmazott igények alapján került kifejlesztésre a 4-részes villamos motorvonat, amely a nagyvárosok felé irányuló, valamint a környező országok fővárosai felé (ahol a táplálási rendszer a hazaival azonosan 25 KV, 50 Hz) összeköttetést biztosító nagysebességű személyforgalom korszerű kiszolgálására készült.
A vonat konstrukciós kialakítása biztosítja:
- a magas színvonalú utaskényelmet (valamennyi kocsi teljes klimatizálásával) - a 160km/h legnagyobb üzemi sebességet
- az egyszerű kezelhetőséget - a kis karbantartási igényt.
A villamos motorvonat alapkivitele motorkocsiból, egy-egy közbenső 1., ill 2. o. mellékkocsiból és vezetőállásos pótkocsiból áll (M+P1+P2+VP), egy motorvonat alapegység még további 2 db közbenső mellékkocsival bővíthető.
A közbenső kocsik a forgalmi igénynek megfelelően a vonatból kisorolhatók, forgathatók, önálló üzemre, mozdonyvontatású vonatba sorolásra is alkalmasak Z2 típusú kocsiként.
Három motorvonat egység tetszőlegesen összekapcsolható és a vonatvégi vezetőállásbél egy egységként távvezérléssel vezethető.
A jármű aszinkron hajtásrendszerét az ABB és a Ganz Ansaldo közösen készíti.
A forgóvázak GH 250 típusúak, amelyek 250 km/h sebességre hitelesítettek.
A teljesen klimatizált utastér belső burkolata modul rendszerűen, üvegszál erősítésű műanyagból készül. A kocsivégi, illetve a termes és fülkés térrészeket elválasztó válaszfalak tűzzáró réteggel és kemény műanyag lemezzel borítottak, színük a környezettel harmonizál. Az ülések egyedi ülőlap és háttámpárnázat kárpitozása habanyaggal, bevonatuk nehezen éghető erős bútorszövettel készül. Az 1. osztályon a növelt hosszirányú méretek, a szőnyeg, az állítható kényelmesebb ülések, az egyedi olvasólámpák biztosítják a magasabb szintű komfortot. Az alsó lépcsőfokokkal elmozduló 850 mm-es szabadnyMású, elektropneumatikus működtetésű ajtók a korszerű igényeknek megfelelőek.
A motorkocsi zárt rendszerű vákum WC-vel felszerelt. A szerelvényen gördülő büfészolgálat és rádiótelefon berendezés üzemel.
    Nyomtáv    1435 mm
    Szerkesztési szelvény (motorkocsi)    UIC 505-1
    Szerkesztési szelvény (pótkocsi)    UIC 505-2
    Névleges felsővezeték-feszültség    25 kV; 50 Hz
    A motorkocsi vontatási teljesítménye (keréken)   
    25 kV primer feszültségnél    1755 kW
    Dinamikus fék teljesítménye 25 kV-nál    1845 kW
    Legnagyobb üzemi sebesség    RIC 160 km/h
    Konstrukciós sebesség    180 km/h
    Kocsiszekrény hossza ütközők között:   
    - motorkocsi    25600 mW
    - pótkocsik    26400 mm
    Kocsiszekrény szélessége a hosszfalak külső síkja között    2824 mm
    Kocsitető magassága a sínfejtől (tetőszerelvények nélkül)    4050 mm
    Forgócsaptáv   
    - motorkocsi    18200 mm
    - pótkocsi    19000 mm
    Forgóváz tengelytáv    2600 mm
    Kerékátmérő, új    920 mm
    Járműtömeg:   
    - Motorkocsi szolgálatkész állapotban    kb. 72 t ± 3%
    - Pótkocsi szolgálatkész állapotban    kb. 46 t ± 3%
    - Vezetőállásos pótkocsik szolgálatkész állapotban    kb. 47 t ± 3%
    Ülőhelyek száma (motorvonat alapegységenként)    246



BV motor és vezérlőkocsi jellegrajz

BV vezetőfülke

utastér