- Képek 324-es történetébõl - 
A MÁV egyik legjobban sikerült "mindenes gõzmozdonya". 1909-23 között 905 db készült. 

Id. Peski Béla mozdonya Bp. Fc-n kiállítva. Ablakában Lenin szobor
A mozdony síkpályára 140 kN tengelyterhelésre engedélyezett vonalakon elsõsorban teher, gyorsteher és személyvonatokat továbbított, de felhasználták kisebb sebességû gyorsvonatok továbbítására is. 
A mozdony különbözõ szerkezeti  kivitelben készítették (telített gõzû, normál kazánnal, túlhevített gõzû Brotán kazánnal). A 324-es külsõleg tetszetõs, jó méretarányú,  jellegzetes magyar mozdony volt. 
Síkpályán 75 km/h sebességgel 360 tonna, 40 km/h sebességgel 1020 tonna tömegû vonatot továbbított.

Keszthely, 1969-ben.