- Képek 370-es  történetébõl - 
Az 1890-es évek végén a forgalom élénkülése a korábbiakban beszerzett mozdonyok elavultsága miatta MÁV-nak szüksége volt új, nagyobb teljesítményû mellékvonali mozdonyokra. 1898-ban megkezdõdött a MÁV Gépgyárban épített Va osztályú, késõbb 370-es sorozatú mozdonyok forgalomba helyezése. A mellékvonalak kis pályaívsugarai miatt mozdony tervezésénél fontos szempont volt a rövid szélsõ tengelytávolság. 
A mozdony gõzhengereit az elsõ kerékpár elõtt helyezték el. A kompaund gépezet a rövid szélsõ tengelytávolság és a hengerek  elöli elhelyezése ellenére a mozdony engedélyezett sebességét 50 km/h-ban állapították meg. A mozdony síkpályán 50 km/h sebességgel 385 tonna tömegû vonatot továbbított. 1898-1908 között a mozdonyból 139 db készült. Az 1902-ben épült 111-es pályaszámú mozdonyt 1988-ban felújították, és azóta rendszeresen továbbít nosztalgia vonatokat.