- Képek 375-ös történetébõl - 
A TV osztályú, késõbb 375 sorozatú mozdony volt a MÁV egyik legjobban bevált mellékvonali szertartályos gõzmozdonya. A mozdony beszerzésének az igénye az 1900-as évek elején merült fel. A személy- és tehervonatok továbbítására egyaránt alkalmas mozdony a hosszú évtizedek során többféle szerkezeti kivitelben (pl.: telítettgõzû-kompaund gépezetû, Brotán-kazános, túlhevítõs- ikergépezetû) készült. A telítettgõzû kompaund-mozdonyokat átépítették túlhevítõs, ikergépetû mozdonyokká. 

Mezõhegyesen kiállított mozdony
A mozdony síkpályán 60 km/h sebességgel 630 t tömegû vonatot továbbított. A fõvonalakon is bevált mozdonyból legnagyobbrészt a MÁV rendelésére 1907-1959 között 596 db-ot gyártottak, de 1927-ben 30 db-ot a Jugoszláv Államvasutak is vásároltak a MÁVAG-tól. 1959-ben a 375, 1032 pályaszámú mozdonnyal fejezõdött be hazánkban a közel kilenc évtizedig tartó gõzmozdony gyártás.