DÍZEL-HIDRAULIKUS MOZDONY
M32 sorozat Fõadatok
Dízelmotor teljesítmény
Dízelmotor típus
Tengelyelrendezés
Kerékátmérõ
Szélsõ tengelytávolság
Ütközõk közötti hossz
Legnagyobb magasság
Legnagyobb szélesség
Szolgálati tömeg
Tüzelõanyagkészlet
Legnagyobb sebesség
tolató fokozatban
vonali fokozatban |
257 kW
8 VE 17/24
C
920 mm
5100 mm
9510 mm
4100 mm
3100 mm
36 t
1450 kg
22 km/h
60 km/h
|
Könnyû tolató- és mellékvonali szolgálatra
szerezte be a MÁV a Ganz-MÁVAG-tól az M32 sorozatú
hidraulikus hajtásrendszerû mozdonyokat, amelyek üzembeállítása
1972-ben kezdõdött. A mozdonyba beépített dízelmotor
hajtja a hidrodinamikus hajtómûvet, amely kardántengelyek
közvetítésével hajtja a mozdony három kerékpárját.A
hajtómû különlegessége az, hogy abban két
nyomatékmódosító van az elõre és
két nyomatékmódosító van a hátra
menetirány számára. Ennek megfelelõen a mozdonynak
nincs mechanikus (fogaskerekes) irányváltója. A hajtómûbe
beépített kétfokozatú, csak állóhelyzetben
kapcsolható mechanikus utóhajtómû lassú
fokozata a tolatószolgálatban szükséges nagy indító
vonóerõt és a gyors fokozata a vonali szolgálat
viszonylag nagy végsebességét eredményezi. A
mozdony futómûve merevkeretes. Az M32 sorozatú mozdonyokból
a MÁV számára 1972-1974 között 56 db készült.
A mozdony vezetõfülkéje és kezelszervei
|