M32-es sorozatú mozdony

DÍZEL-HIDRAULIKUS MOZDONY
M32 sorozat Fõadatok
Dízelmotor teljesítmény
Dízelmotor típus
Tengelyelrendezés
Kerékátmérõ
Szélsõ tengelytávolság
Ütközõk közötti hossz
Legnagyobb magasság
Legnagyobb szélesség
Szolgálati tömeg
Tüzelõanyagkészlet
Legnagyobb sebesség
     tolató fokozatban
     vonali fokozatban
257 kW
8 VE 17/24
C
920 mm
5100 mm
9510 mm
4100 mm
3100 mm
36 t
1450 kg

22 km/h
60 km/h

Könnyû tolató- és mellékvonali szolgálatra szerezte be a MÁV a Ganz-MÁVAG-tól az M32 sorozatú hidraulikus hajtásrendszerû mozdonyokat, amelyek üzembeállítása 1972-ben kezdõdött. A mozdonyba beépített dízelmotor hajtja a hidrodinamikus hajtómûvet, amely kardántengelyek közvetítésével hajtja a mozdony három kerékpárját.A hajtómû különlegessége az, hogy abban két nyomatékmódosító van az elõre és két nyomatékmódosító van a hátra menetirány számára. Ennek megfelelõen a mozdonynak nincs mechanikus (fogaskerekes) irányváltója. A hajtómûbe beépített kétfokozatú, csak állóhelyzetben kapcsolható mechanikus utóhajtómû lassú fokozata a tolatószolgálatban szükséges nagy indító vonóerõt és a gyors fokozata a vonali szolgálat viszonylag nagy végsebességét eredményezi. A mozdony futómûve merevkeretes. Az M32 sorozatú mozdonyokból a MÁV számára 1972-1974 között 56 db készült.

A mozdony vezetõfülkéje és kezelszervei