1999. november 22-én a közlekedési 
miniszter elhelyezte a Vasúttörténeti Emlékpark 
alapkövét. A MÁV Rt. História Bizottsága 
a gépészeti szakigazgatósággal együttmûködve 
már korábban elkészítette a kiállításra 
szánt jármûvek lajstromát. 
       
      
       A V40,016 pályaszámú, 
Kandó becenevû villamosmozdonyt még a nyár elején 
emelték le addigi kiállítási helyérõl, 
a Keleti pályaudvar Kerepesi úti oldaláról. A
pályaudvar fûtõházában tárolták, 
azonban hamarosan átkerült az Északi Jármûjavító 
Kft.-be, ahol a Ganz Vagon Kft. szakemberei újítják fel 
       
      külsõleg.  
       
  
           A 242,001 pályaszámú 
gõzmozdonyt már munkába vették az északi 
gépészeti fõnökség istvántelki gõzösmûhelyében.
A korábban Püspökladányban kiállított
mozdony burkolatát lebontották, kazánját kiemelték.  
      Felmérték a pótlásra,
javításra szoruló alkatrészeket. A gõzöst,
a tervek szerint, üzemképesre újítják fel,
ezért a kazán felújítását a MÁV
Debreceni Jármûjavító Kft.-ben fogják végezni.  
       
   
       
  
       
       
       
      
      Szintén elkészült 
az ABmot 397 pályaszámú kéttengelyes, 1928-ból 
származó Ganz-motorkocsi. A jármûvet legutóbb 
a békéscsabai pályafenntartásnál használták, 
ahonnan a szentesi gépészeti fõnökségre került.
Üzemképessé tételét a motorkocsis üzemben
nagy hagyományokkal rendelkezõ fõnökség 
       
      kollektívája végezte.  
       
      
      A muzeális ABnymot 502 pályaszámú 
motorkocsit elszállították Püspökladányba. 
Az ABnymot sorozatú jármûvekbõl a Ganz 8 darabot 
gyártott a MÁV megrendelésére 1938-ban, akkor 
még BCnymot megjelöléssel. A háromtengelyes motorkocsikból 
kettõ maradt meg; a másik, az 503-as szintén Püspökladányban 
van. A jobb állapotú jármû felújítását 
a nyíregyházi gépészeti fõnökség 
végezte el.  
       
      Az '50-es évek végén kényszermegoldásként 
beszerzett Ward-Leonard rendszerû V41-es és V42-es villamosmozdonyok 
a '90-es évek elején üzemeltek utoljára. A gyûjteménybe 
kerülõ V42 527 pályaszámú gépet utolsó
állomáshelyén, Miskolcon varázsolták újjá. 
       
   
   
   
   
   
   
   
       
       
  
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      A fõnökségek 
eredményes munkájának eredményeképpen 2000.
július 14-én megnyílhatott az elsõ magyar vasúti
jármûskanzen, a "FÜSTI".  
       
  
   
   
  
  
  
  
  
  
  
       
       
       
      
  
        
       |